هیالورونیک اسید

اگر هیالورونیک اسید برای شما آشنا به نظر می رسد، احتمالا به این دلیل است که این ماده در طیف گسترده ای از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می شود. محبوبیت اسید هیالورونیک به احتمال زیاد به خواص مرطوب کننده آن مربوط می شود. در بیشتر محصولات رفع خشکی پوست، از این ماده استفاده می شود. علاوه بر این هیالورونیک اسید در مقایسه با سایر ترکیبات رایج در کرم های مراقبت از پوست، واکنشهای پوستی کمتری ایجاد می کند.
قسمت های مختلف بدن از جمله پوست و چشم به طور طبیعی حاوی هیالورونیک اسید هستند. البته ماده موجود در محصولات مراقبت از پوست معمولا در آزمایشگاه تولید می شود. شاید از قبل با فواید مراقبت از پوست هیالورونیک اسید آشنا باشید، اما آیا می دانستید که ممکن است به بهبود سلامت موها نیز کمک کند؟

هیالورونیک اسید چگونه می تواند برای موها مفید باشد؟

هیالورونیک اسید می تواند رطوبت را به فولیکول های مو اضافه می کند. این عمل به صافی موها و کاهش وز شدن آنها کمک می کند. با افزایش سن، میزان تولید هیالورونیک اسید کاهش می یابد و به احتمال زیاد در موها گره های خشکی مشاهده می شود.
مکمل ها یا درمان های موضعی مو حاوی هیالورونیک اسید، به طور بالقوه می توانند به احیای مو، افزایش توانایی مو برای حفظ رطوبت و بهبود ظاهر و بافت کلی مو کمک کنند. البته افزودن هیالورونیک اسید به روتین مراقبت از مو بعید است ریزش موی موجود را متوقف کند، اگرچه برخی معتقدند که این عمل می تواند کمک کننده باشد.

هیالورونیک اسید چه مزایای دیگری دارد؟

هیالورونیک اسید علاوه بر بهبود ظاهر موها عملکردهای دیگری نیز در بدن دارد. این ماده برای بهبود سلامت کلی پوست، کمک به درمان درماتیت، آبرسانی پوست، کاهش چین و چروک پوست، صاف و زیبا کردن پوست، تسریع بهبود زخم ها و مشکلات پوستی، کاهش درد مفاصل، درمان خشکی و ناراحتی چشم استفاده می شود.
بسته به اینکه از داروهای موضعی هیالورونیک اسید استفاده می کنید یا مکمل مصرف می کنید، این مزایا ممکن است متفاوت باشد. همچنین می توانید از تزریق هیالورونیک اسید، به نام پرکننده یا فیلر، برای زیبا کردن پوست استفاده کنید. در حالی که از درمان های موضعی نتایج کاملا یکسانی دریافت نمی شود، اسید هیالورونیک همچنان به عنوان یک مرطوب کننده خوب عمل می کند.

درباره هیالورونیک اسید چه می دانید؟

آیا همه افراد می توانند از هیالورونیک اسید استفاده کنند؟

می توانید بدون توجه به نوع موی خود از اسید هیالورونیک استفاده کنید. این ماده به فولیکول های مو کمک می کند تا موجب افزایش رطوبت پوست شود و حالت وزی موها را از بین می برد و به طور بالقوه به موها حجم می دهد. اگر با خشکی پوست سر خود مشکل دارید، اسید هیالورونیک همچنین می تواند به مرطوب کردن قسمت های خشک پوست و پوسته پوسته کمک کند. این ماده بیشتر از همه برای افرادی با موهای آسیب دیده و وز کمک کننده است.
موهای رنگ شده بسیار خشک و آسیب دیده، مانند موهایی که بارها دکلره شده اند، متخلخل تر از موهای سالم هستند. موهای متخلخل در نگهداری آب مشکل دارند، بنابراین هرگونه رطوبتی که به موها اضافه می شود به سرعت از بین می رود. هیالورونیک اسید به کاهش تخلخل کمک می کند تا از بین رفتن رطوبت را به حداقل برساند.
اما حتی اگر موهای شما از قبل دچار گره است، افزودن اسید هیالورونیک به روال معمول می تواند به حفظ سلامت موها کمک کند.

با مکمل های پوست آشنا شوید: قرص درموسیس پلاس ویواتیون

خطرات احتمالی و عوارض جانبی

شواهد موجود به هیچ گونه عارضه جانبی عمده اسید هیالورونیک موضعی اشاره نمی کند. کارشناسان آن را برای پوست و مو بسیار بی خطر می دانند. همچنین بعید است آلرژی یا حساسیت داشته باشد، زیرا بدن به طور طبیعی اسید هیالورونیک تولید می کند. خانم های باردار و شیرده و افرادی با سابقه سرطان بهتر است پیش از مصرف مکمل های حاوی هیالورونیک اسید با پزشک خود مشورت کنند.
هنگام انتخاب یک محصول مراقبت از مو یکی را انتخاب کنید که حاوی مواد تقویت کننده مانند کراتین، کلاژن و روغن های مغذی مانند روغن جوجوبا یا آرگان باشد. برای افزایش غلظت اسید هیالورونیک در موهای خود، از محصول ترکیبی مانند نرم کننده یا سرم استفاده کنید.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع:healthline

دیدگاه و نظرات

ارسال دیدگاه جدید