بازدید جمعی از مسئولان استان مرکزی از کارخانه داروسازی پوراطب گستر ایرانیان

دوشنبه, 1 آبان, 1402
محل برگزاری: 
کارخانه پوراطب گستر ایرانیان
بازدید جمعی از مسوولان استان مرکزی از کارخانه داروسازی پوراطب گستر ایرانیان

 پوراطب گستر ایرانیان به دنبال افزایش ۴۰ درصدی توان تولید و اشتغالزایی جدید ۱۰۰ نفری

 
جمعی از مسوولان مدیر کل اداره صمت استان مرکزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری استان مرکزی و فرماندار شهرستان زرندیه روز دوشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور در شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان واقع در شهرک صنعتی مامونیه از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کردند.

pourateb2_0.jpg
 
در این بازدید که با هدف رفع موانع تولید و تسهیل امور مربوط به طرح‌های توسعه‌ای و صدور پروانه‌ها و مجوزهای لازم انجام گرفت، علی جودکی مدیرکل اداره صمت استان مرکزی، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان زرندیه، محمدرضا گودرزی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری و هیات همراه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی کارخانه داروسازی پوراطب گستر ایرانیان بازدید کردند.

رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان در جریان این بازدید توضیح داد: بازدید از خطوط تولید مکمل‌های دارویی، تاسیسات فنی، مواد اولیه و انبار تولیدات، بخش‌هایی از پروژه جدید توسعه کارخانه و آشنایی با برخی نیازهای تولیدی و زیربنایی، اهم برنامه حضور این هیات از مسوولان طی دو ساعت بازدید کارخانه پوراطب گستر ایرانیان در شهرک صنعتی مامونیه بود.

photo_2023-10-23_13-22-54.jpg

سیدوحیدرضا بهشتی با بیان اینکه چندی پیش درخواستی از استاندار مرکزی برای بازدید از کارخانه داشتیم، افزود: امروز میزبان حضور هیاتی از مسوولان ذیربط در محل کارخانه بودیم. مشکلات و خواسته‌ها در جهت رفع موانع و بهبود فرایند تولید مطرح شد و مسوولان هم نسبت به برطرف شدن موانع قول مساعد دادند.

وی گفت: در گذشته مشکلاتی درباره پروانه تولید وجود داشت که طی چند جلسه راهکارهای لازم مشخص شد و امیدواریم با بازدید امروز، بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش ۴۰ درصدی توان تولید و بهره‌برداری در این مجموعه فعال و موفق در منطقه باشیم که در این صورت حدود ۱۰۰ نفر دیگر به پرسنل کارخانه افزوده خواهد شد. مشکل مهم از نظر ساختاری با توجه به موقعیت شهرک صنعتی مامونیه، زمین، برق و آب موردنیاز است که در این خصوص راهکارهای لازم برای رفع موانع توسعه تولید اعلام شد.
pourateb-6.jpg

او با بیان اینکه جزو سه شرکت برتر کشور از نظرفروش مکمل‌های دارویی و غذایی هستیم و سال گذشته به عنوان واحد برتر نمونه انتخاب شدیم، افزود: این کارخانه در فضایی بالغ بر3400 مترمربع مساحت، ۲۲۰ نفر پرسنل دارد که در آینده با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، ۱۰۰ نفر نیروی انسانی دیگر به مجموع کارکنان آن افزوده خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان افزود: تعداد ۱۱۸ قلم محصول در این شرکت تولید می‌شود. ۵۰ محصول هم در پایپ لاین و ۳۰ محصول هم در حال اصلاح فرمولاسیون هستند. تولید در کارخانه پوراطب گستر ایرانیان تحت لیسانس یک برند سوئیسی انجام می‌شود و مذاکراتی انجام دادیم که نتیجه آن به تولید در ایران و صادرات به برخی نقاط جهان در آینده نزدیک منجر خواهد شد و هم‌اکنون در حال تکمیل مدارک موردنیاز و دریافت تائیده نهایی شرکت اصلی برای تولید و صادرات هستیم. محصولاتی مانند انواع گلوکوزامین، مولتی‌ویتامین با شش برند، قطره‌های ویتامین برای کودکان با عنوان و برندهای مختلف از جمله: ویواکیدز، ویواتون، هلث برست، ویواپاور، ویتالی تون، ویواتون، ویتاتایم، نیوسنتری و غیره از مهمترین تولیدات این کارخانه داروسازی هستند.

بهشتی گفت: طرح توسعه جدید کارخانه تا پایان امسال نهایی خواهد شد و بدین ترتیب شاهد تولیدات بیشتر خواهیم بود.
pourateb-4.jpg

وی درباره احداث کارخانه جدید شرکت پوراطب گستر ایرانیان هم توضیح داد: قرار است کارخانه جدید تولید مکمل برای ساخت سافت ژل، کپسول، پودر، مایعات و قرص در آینده نزدیک در نزدیکی شهر تهران راه‌اندازی شود. در کارخانه شهرک صنعتی مامونیه مشکل فضا داریم اما در کارخانه جدید در نزدیکی شهر تهران که مراسم کلنگ‌زنی آن تا پایان امسال انجام خواهد شد، تقریبا تولید انبوه تمامی محصولاتمان را در دستورکار داریم‌.

رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان عنوان کرد: امروز و در این بازدید مهمترین خواسته ما اصلاح پروانه تولید برای دریافت مجوز تولید قرص و محصولات جامد بود و تقاضای دیگر رفع مشکل کمبود برق بود که در این بازدید برای مسوولان مطرح شد و قول دادند در جلسه هفته آینده به این مشکلات رسیدگی کنند.

شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ "پورا دارو ایرانیان" است. این هلدینگ دارای ۱۷ شرکت زیرمجموعه از جمله پنج شرکت تولیدی است که در حوزه‌های مختلف سلامت فعالیت می‌کنند و بالغ بر حدود ۲۰۰۰ نفر پرسنل دارند.