طبقه بندی
  پوکی استخوان
تغذیه-کاهش/ افزایش وزن
پوست مو و زیبایی
بیماریهای قلب و عروق
زنان و یائسگی
کودکان
ورزشکاران
مکمل های غذایی
دوران بارداری و شیردهی
سوالات متفرقه
غدد ، دیابت
دستگاه گوارش
ارتوپدی و آرتروز
کم خونی
سردرد و میگرن
بیماریهای تنفسی و آلرژی
مردان
معرفی پزشک
مشکلات جنسی و زناشویی
گوش و حلق و بینی
اعصاب و روان
 
 
آخرین سئوالات مطرح شده
 

دستگاه گوارش

سلام. علت بالا بودن آنزیم های کبدی(SGOT:53,SGPT:110) چه مشکلی می باشد؟و جهت کاهش آن چه باید کرد؟ لازم به ذکر است که کبدم چرب نمی باشد و هپاتیت هم ندارم
سلام بالا رفتن آنزیم های کبدی می تواند نشان دهنده التهاب یا آسیب سلول های کبدی باشد. که در اثر آن مواد شیمیایی خاص مثل آنزیم های کبدی وارد جریان خون می شوند و میزان آنها در آزمایش خون، بالا نشان داده می شود.در اغلب موارد سطح آنزیم های کبدی به صورت موقت بالا می رود و نشان دهنده مشکل جدی و مزمن کبدی نیست.برای بررسی بیشتر با پزشک مشورت نمایید.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 1 رای )
با سلام اخیرا در مقاله ای خواندم که خوردن شیر مضراتی برای سیستم ایمنی و دستگاه گوارش و تنفسی دارد به این صورت که باعث اختلال در کار سیستم ایمنی شده و همچنین موجب تنبلی و اختلال در دستگاه گوارش می شود. با تشکر از دست اند کاران سایت مفید پوراطب از ایشان استدعا دارم به ابهام ایجاد شده برای من پاسخ مفید بدهید. اضافه میکنم که من مبتلا به بیماره تنفسی برونشکتازی بوده و همچنین از سندروم روده تحریک پذیر هم رنج میبرم. بازهم متشکرم
سلام بطور معمول شیر دارای خواص بسیار زیاد و مصرف آن ضروری است،مگر اینکه به جیره غذایی حیوان آنتی بیوتیك افزوده شده باشد و شیر حیوان،آلوده به آنتی بیوتیك خواهد بود،بعضی افراد به آنتی بیوتیك( مخصوصاً پنی سیلین ) حتی به مقدار بسیار كم،حساسیت دارند.مصرف چنین شیری باعث بروز علائم حساسیت در پوست و دستگاه گوارش خواهد شد. شما به علت داشتن سندروم روده تحریک پذیر قادر به تحمل لاکتوز موجود در لبنيات و يا کافئين و يا سوربيتول موجود در شيرين کننده هاي مصنوعي نيستد.بهتر است از منابع دیگر کلسیم و مولتی ویتامین های حاوی کلسیم +ویتامین دی استفاده نمایید
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 1 رای )
سلام.من 158 قدمه و 85 وزنمه. برای کاهش وزن میتونم از متفورمین استفاده کنم؟ چه عوارضی داره؟
سلام مصرف این دارو برای لاغری ممکن است عوارض ناخواسته ایی برای شما در پی داشته باشد.بهتر است برای کمک به لاغری از پودر فایبر کلیر نیچرمید که کاملاً طبیعی بوده و از فیبر گیاهی ذرت (مالتودکسترین) تهیه می شود استفاد نمایید.فیبرها در دستگاه گوارش با جذب آب به خود و ایجاد یک توده ژل مانند سبب افزایش حجم توده گوارشی شده و با ایجاد احساس پری معده به کاهش اشتها کمک می کنند و خصوصاً هنگامی که با یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی همراه شود،می توانند در کاهش و کنترل وزن موثر باشند.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 0 رای )
با سلام آیا دارویی گیاهی برای نفخ شکم وجود دارد
سلام استفاده از قرص آنتوم می تواند کمک به رفع مشکل شما نماید.داروهای گیاهی با عصاره ی نعناع نیز می تواند برای شما مفید باشد.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 1 رای )
slm khaste nabashid man 21 salame vahshatnak mede dard daram dard shadid hame vaqt miyad soraqam makhsosan sobh nesfe shab , kheili mitarsam in alaem az chiye ? man pedaram saratane medeh gereft fot kard , mitarsam k manam in mariziyo gerefte bashaaaaaaam
سلام علل بروز درد معده در شما ممکن است:سوء هاضمه،یبوست،درد قاعدگی،مسمومیت غذایی،حساسیت غذایی،نفخ معده،عدم تحمل لاکتوز،زخم معده،بیماری التهابی لگن،سنگ های صفراوی،سنگ کلیه،عفونت اداری،رفلاکس معده به مری،آپاندیسیت باشد.برای بررسی علت آن به پزشک مراجعه نمایید.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 1 رای )
با سلام من برای نفخ شکمم کلی ازمایش دادم اولیش سونو گرافی بود که کیسه صفرا سنگ اورده بود .الان یک سالی میشه که جراحی کردم ونفخم خوب نشد .بعد اندوسکوپی وکولونوسکوپی هم انجام دادم که دکتر به منن گفت معده وروده تو بزرگه وهم چنین گاز روده تو زیاده .ولی داخل معده ورودهها همه سالمه .میخوام بدونم ایا این حالتهایی که دارم علت نفخمه یا علت نفخ چیز دیگه ای هست ؟ درمانی برای این بیماری وجود داره ؟ممنون
سلام از مهمترین علل ایجاد نفخ؛ممکن است خوردن بیش از اندازه غذا،بلعیدن هوا به ویژه به هنگام غذا خوردن،یبوست،عدم تحمل قند لاکتوز و یا آلرژی غذایی باشد.رعایت یک رژیم غذایی مناسب به کم شدن این حالت در شما کمک خواهد نمود.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 2 رای )
سلام آقای دکتر میشه علایم کبد چربو بگید بدونیم. متشکرم...
سلام در بیشتر موارد این عارضه بدون علامت است و پزشک در بررسی آزمایشگاهی یا "سونوگرافی" یا "سی تی اسکن" این بیماری را تشخیص می دهد.فرد به ندرت از ضعف و خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه ی فوقانی و راست شکم شاکی است، به خصوص این علائم در مواردی که کبد چرب سریع ایجاد شده باشد، بیشتر بروز می ‌کند.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 2 رای )
با سلام من دفعم خیلی زیاده یعنی روزی 3بار دستشویی می رم کولونوسکوپی هم کردم روده هایم سالم بود با اینکه غذا کم هم میخورم واصلا پرخوری نمیکنم نمی دونم چرا اینجوری میشه .لطفا دارویی دراین زمینه دارید به من معرفی کنید تشکر
سلام عوامل متعددی از جمله:عوامل تغذیه ای، دارویی، مسمومیت و... در ایجاد اسهال موثرند.استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها ،همچنین در برخی فصول بعضی از میکروب ها، ویروس ها و انگل ها عامل ایجاد اسهال هستند.در صورت ادامه پیدا کردن این علامت در شما،بهتر است به پزشک مراجعه و علت آن را بررسی نمایید.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 2 رای )
قرص لومیدکس برای چه بکار می رود
سلام داروی Lomidex یک داروی ضد اسهال است و باعث کاهش تحریکات روده ای می شود.
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 2 رای )
با سلام.من مدت یک ساله اسهال دارم .چند بارم دکتر رفتم ازمایش مدفوع هم دادم که مشکلی نداشت و مشکلم همچنان ادامه داشت .اخرین دکتری که رفتم با توجه به علایم مریضیم(اسهال طولانی مدت.کاهی شدید وگاهی کمتر و تو مدفوع یه چیز تیره ی لزج بود.قاروقور شکم و دل پیچه قبل از دفع مدفوع هم داشتم)تشخیص انگل داد و گفت دوره درمانم طولانیه.من مدت 5 ماهه دارم درمان میکنم(قرصها ی پروپانتلین.امپرازول.مترونیدازول .کلیدینیو م سی.لومیدکس.پنتوسک 40 و شربت پیروینیوم و شربت فورازولیدون تو این چند ماه دارم میخورم و تقریبا هفته ای 3 بار امپول امپی سیلین میزنم) از علایم مریضیم یه مقداری از شدت اسهالی بودن مدفوع کم شده و اون چیز تیره ی لزج هم از بین رفته ولی مدفوع همراه با کف هستش و قار و قورشکم هم کم شده ولی کامل از بین نرفته (در ضمن داخل مدفوع کاملا مشخص هست که غذا به درستی هضم نشده و همونجوری دفع میشه).به تشخیص دکتر اخری بعد از 3 ماه از شروع درمان ازمایش (anti-h.pyliri (ighدادم که 8.4 بود و دکترم گفت حدسم درست بوده به درمانت ادامه بده.میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم که ادامه درمان به صلاحه یا خطرناکه و باید برم کولونوسکوپی.ممنون از لطفتون
سلام با کلونوسکوپی علت مشخص می شود و با متخصص گوارش جهت انجام کلونوسکوپی مشورت شود
( دستگاه گوارش ) starstarstarstarstarstarstarstarstarstar ( 0 رای )
 
 


© 2012 Pourateb Corporation. All rights reserved.  
مشاوره پزشکی آنلاین
*
  پرسش خود را مطرح کنید: